Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 23 Αυγούστου 2013

Η εγκαταλελειμένη γραμμή Νεών Πόρων - Πλαταμώνα Μέρος 2ο


     Πέρυσι τον Αύγουστο είχα υποσχεθεί πως θα ολοκλήρωνα την εκδρομή στον Πλαταμώνα καλύπτοντας και το τελευταίο κομμάτι της γραμμής μέχρι την παραλία Παντελεήμονα όπου βρίσκεται και το τέλος της γραμμής...

...Άλλη μια φορά λοιπόν λόγω διακοπών αφετηρία είναι ο Βόλος...

Ξημερώματα στον σταθμό του Βόλου



Το ΜΑΝ 621 104-204 εισέρχεται στην 3η γραμμή απ όπου θα αναχωρήσει ως 1573 για την Λάρισα.



Την αποβίβαση στην Λάρισα ακολουθεί η ίδια διαδικασία με πέρυσι. Επιβίβαση στο 1594 και αποβίβαση στους Νέους Πόρους.


 


To Desiro 560 112 συνεχίζει προς Λεπτοκαρυά

 Ωστόσο, στους Νεόυς Πόρους δεν θα χρειαστεί πεζοπορία από τον νέο σταθμό ως τον Πλαταμώνα, καθώς εδώ και ένα μήνα περίπου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δρομολογήσει λεωφορεία που καλύπτουν την απόσταση, με ενδιάμεσες στάσεις στις παραλίες του Πλαταμώνα και των Νέων Πόρων, υπηρεσία αρκετά βολική γιατί το να περπατάει κανείς 3 χιλιόμετρα με 35 βαθμούς δεν είναι και ότι πιο ευχάριστο. Το λεωφορείο είναι αρκετά καθαρό και το προσωπικό (οδηγός και εισπράκτορας) πολύ φιλικοί. Η στάση που εξυπηρετεί τον Πλαταμώνα βρίσκεται μπροστά από το hotel Δίας. Από εκεί έχοντας γλιτώσει γύρω στα δυόμιση χιλιόμετρα δρόμο ξεκινάει η πεζοπορία μέχρι την παραλία Παντελεήμονα.


Το πρώτο πασάγιο της γραμμής



H γραμμή κοντεύει να χαθεί...


Προς Πλαταμώνα


Οι βραχίονες του σημαφόρου ορίζουν ελεύθερη είσοδο στον σταθμό


Ένα πλατάνι έχει φυτρώσει ανάμεσα στους μεταλλικούς στρωτήρες


Το πασάγιο μετά τον σημαφόρο έχει ασφαλτοστρωθεί



Το τρίτο κατά σειρά γεφυράκι της γραμμής από τους Νέους Πόρους ως τον Πλαταμώνα



Η είσοδος του σταθμού...τα μπάζα έχουν αυξηθεί σε σχέση  με πέρυσι



Όποιος καταφέρει να βρει την πρώτη γραμμή κερδίζει βραβείο.



Οι τουαλέτες του σταθμού έχουν καλυφθεί από την πυκνή βλάστηση!



Η πινακίδα «Εμπορεύματα» εξαφανίστηκε! 




Ο σταθμός του Πλαταμώνα φαίνεται να κατοικείται



Στο εσωτερικό του σταθμού...Τα κιβώτια περιέχουν φύλλα πορείας και εγχειρίδια κυκλοφορίας



Η αίθουσα αναμονής. Η φωτογραφία είναι θολή αλλά δυστυχώς είναι η μόνη που έχω.



Το πίσω μέρος του σταθμού καταρέει 



Υπηρεσιακά κτήρια στην έξοδο του σταθμού προς Θεσσαλονίκη




O κρουνός ύδρευσης

Από το σημείο αυτό και μετά η γραμμή είναι άβατη. Η διαδρομή συνεχίζεται από τον δρόμο που βρίσκεται δίπλα από τις γραμμές. Ο δρόμος ωστόσο είναι ανηφορικός και η βλάστηση μεταξύ των γραμμών και του δρόμου είναι πολύ πυκνή οπότε η γραμμή δεν είναι εύκολα ορατή.



Η γραμμή δίπλα από την θάλασσα.



Η θάλασσα έχει κύμα...







Πλατανόφυλλα και θάλασσα


Μικρή γέφυρα, η τέταρτη κατά σειρά.


Από το σημείο αυτό η γραμμή είναι ξανά βατή,συνεπώς η πεζοπορία συνεχίζεται πάνω σε αυτή.



Ίσως το ωραιότερο κομμάτι της γραμμής...



...Η γραμμή βρίσκεται μια ανάσα πάνω από την θάλασσα. Σε πρώτο πλάνο ο πέτρινος τοίχος στήριξης της γραμμής και από κάτω τα κύματα.



Είναι άξιο να απορεί κανείς γιατί τέτοια γραμμή δεν αξιοποιείται την στιγμή που συνδιάζει βουνό και θάλασσα...

Πρόσημα


Η γραμμή συνεχίζει προς την παραλία Παντελεήμονα, ενώ φαίνεται και το κάστρο του Πλαταμώνα.


Και τώρα αρχίζουν τα δύσκολα...Από το σημείο αυτό και μετά η γραμμή είναι αρκετά δύσβατη λόγω της πυκνής βλάστησης. Χρειάστηκε να «καθαρίσω» τη γραμμή σπάζοντας μερικά κλαδιά για να προχωρήσω.



Η βλάστηση στο σημείο αυτό αραιώνει και αποκαλύπτεται ο πύργος και η σύραγγα. Το τέλος της γραμμής είναι κοντά.



...



Στην άλλη μεριά βρίσκεται το τέλος...



Κοιτώντας πίσω


Μέσα στη σύραγγα ισχύει ο νόμος του Μπερνούλι και ο αέρας αναπτύσει ταχύτητα δημιουργώντας κύμα ψύχους. Ότι πρέπει για μια ζεστή Αυγουστιάτικη μέρα!



Μετά από λίγο περπάτημα στο σκοτεινό τούνελ φαίνεται η γαλαρία


Πλησιάζοντας στο τέλος της γραμμής



Πιο κοντά...



Το τέλος

Η γραμμή εδώ τελειώνει και την θέση της παίρνει ένας χωματόδρομος.Θα ήθελα να ξέρω ποιός είναι υπεύθυνος για την αποξήλωση της γραμμής την ώρα που λίγα μέτρα παρακάτω βρίσκεται η ΣΓΥΤ Ευαγγελισμού-Λεπτοκαρυάς με δυνατότητα σύνδεσης με την παλιά γραμμή.



Δίπλα στην γαλαρία βρίσκεται και δεύτερος πύργος σε άθλια κατάσταση.



Η παραλία Παντελεήμονα.



Η επιστροφή μέσα από το τούνελ



Η πέμπτη γέφυρα της γραμμής φωτογραφημένη κατά την επιστροφή στον Πλαταμώνα. Η παλιά γέφυρα πιθανόν να ήταν μεταλλική.

Το πρόγραμμα συνεχίζεται με μια βουτιά στην θάλασσα του Πλαταμώνα και ακολουθεί επιβίβαση στο λεωφορείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και επιστροφή στο σταθμό των Νέων Πόρων.

Για την επιστροφή το λεωφορείο χρησιμοποιεί το δρόμο που βρίσκεται δίπλα από τις γραμμές. Τα αυθαίρετα πασάγια φτιαγμένα από χώμα και τσιμέντο έχουν αυξηθεί σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο όπως και η βλάστηση επί των γραμμών. Το φωτόσημα πριν τους Νέους Πόρους λειτουργεί ακόμα.



Ο σταθμός των Νέων Πόρων όπως φαίνεται από το πάρκινγκ.

Η τύχη δεν είναι με το μέρος μου και χάνω την διέλευση του 57 εξαιτίας μιας προπορίας 3 λεπτών.



Το 2590 εκτελείται από το Desiro 560 112



Φωτογραφημένο και από ψηλά



Αναχώρηση



Επιστροφή στη Λάρισα με το 560 106

Στην Λάρισα ακολουθεί μετεπιβίβαση στο 1578 με προορισμό τον Βόλο. Το ΜΑΝ παρότι στη μέση της διαδρομής παρουσιάζει πρόβλημα με τον κινητήρα καταφέρνει να φτάσει ως το Βόλο απ'όπου μετά από τέσσερις αποτυχημένες προσπάθειες εκκίνησης αναχωρεί ξανά για Λάρισα. Αξίζει να σημειωθεί πως οι βραδυπορίες στη γραμμή έχουν αυξηθεί αρκετά λόγω της κατάστασης της, ενώ σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ η αναβάθμιση-ανακαίνιση της θα αρχίσει το τέλος του χρόνου. Θα υπάρξει σχετικό θέμα κάποια στιγμή...


 Η εκδρομή ολοκληρώθηκε λοιπόν καλύπτοντας όλη την γραμμή σε δύο αναρτήσεις. Συγκρίνοντας με την περσινή επίσκεψη η κατάσταση της γραμμής τείνει να χειροτερεύσει χωρίς όμως να αχρηστευεί τελείως. Το ερώτημα είναι γιατί η γραμμή και όλη η υποδομή της αφού έχουν κηρυχθεί μουσειακά δεν λειτουργούν; 
  Η κίνηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δρομολογήσει λεωφορεία για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού μόνο ως θετική μπορεί να χαρακτηριστεί σε αυτή την φάση που η γραμμή δεν είναι σε λειτουργική κατάσταση. Παρόλα αυτά, δεν θα ήταν προτιμότερο να υπήρχε σύνδεση του σταθμού των Νέων Πόρων με τον Πλαταμώνα με τρένο, το οποίο θα εκτελούσε τοπική συγκοινωνία συνδέοντας παράλληλα μετά από 9 χρόνια ξανά σιδηροδρομικά τον Πλαταμώνα με το κυρίως δίκτυο; Δεν θα ήταν όμως ακόμα καλύτερο να συνδεθεί η γραμμή με την ΣΓΥΤ στην έξοδο της σύραγγας του Πλαταμώνα δίνοντας έτσι και την δυνατότητα σύνδεσης με την Λεπτοκαρυά ή ακόμα και το Λιτόχωρο; Με εξαίρεση πάντως τα λίγα μέτρα γραμμής που θα χρειαζόντουσαν να στρωθούν από την παραλία Παντελεήμονα μέχρι την ΣΓΥΤ, η υπόλοιπη υποδομή είναι έτοιμη και το μόνο που χρειάζεται είναι μια καλή συντήρηση.
 Σε κάθε περίπτωση η αξιοποίηση της γραμμής πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατόν, προτού αρχίσουν οι κλοπές (ευτυχώς μέχρι τώρα ελάχιστες παρατήρησα) και οι καταπατήσεις. Ωστόσο ,όπως και στην περίπτωση των Τεμπών ,ο ΟΣΕ δεν φαίνεται να έχει ιδιαίτερη διάθεση να στηρίξει την αξιοποίηση της γραμμής.
  Του χρόνου η γραμμή κλείνει 10 χρόνια αχρησίας ,ενώ σε τρία χρόνια συμπληρώνει τα 100 χρόνια κατασκευής της. Θα ήταν πολύ ευχάριστο να την επισκεπτόμουνα ξανά με αφορμή την επέτειο και κατεβαίνοντας στους Νέους Πόρους να έβλεπα στην 5η γραμμή μια αμαξοστοιχία έτοιμη για αναχώρηση προς Πλαταμώνα.

Άλλα όπως λέει και η παροιμία «ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται»

Και έτσι για την ιστορία


 Η γραμμή του Πλαταμώνα χρησιμοποιήθηκε για την κάθοδο των Γερμανών στην Αθήνα το 1941.
(Φωτογραφία: Ιστορία της Κατοχής -Τεύχος 4ο)


Ίσως μια από τις πιο χαρακτηριστικές διαφημίσεις του ΟΣΕ με φόντο το κάστρο του Πλαταμώνα.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Οι φωτογραφίες λήφθησαν στις 16-8-2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου