Η πρόσφατη επίσκεψη μου στο Βόλο έμελλε να είναι η πιο βαρετή (από σιδηροδρομική άποψη) καθώς μετά από - ποιος ξέρει πόσα- χρόνια δεν υπάρχει τακτική κυκλοφορία αμαξοστοιχιών στη γραμμή μεταξύ Βόλου και Λάρισας, λόγω των έργων αναβάθμισης, ενώ οι ανταποκρίσεις εκτελούνται με λεωφορεία...
Οι επιλογές που έχω δεν είναι πολλές: Στο σταθμό δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή τίποτε το αξιόλογο, ενώ δεν έχω κάποια πληροφορία για κάποιο ειδικό δρομολόγιο με συρμό έργων τις ημέρες αυτές, οπότε δεδομένης της υπάρχουσας κατάστασης μια επίσκεψη στη Διαλογή του Βόλου δεν είναι άσχημη ιδέα.
Προς τη Διαλογή...
Η γραμμή προς τη «διχάλα» όπως φαίνεται από την 3η πεζογέφυρα
Προς το σταθμό
Προχωρώντας παράλληλα στη μικτή γραμμή προς τη Διαλογή...
Η γραμμή αυτή παρέκκλινε από την κύρια μικτή γραμμή και λειτουργούσε ως μόρτα ενώ σήμερα διασώζονται μόνο λίγα μέτρα της τα οποία απεικονίζονται στη φωτογραφία. Άξιο παρατήρησης είναι το πόσο κοντά βρίσκεται στα σπίτια!
Το παλιό φυλάκιο του κλειδούχου. Το κίτρινο χρώμα στα βοηθητικά κτήρια αλλά και τους σταθμούς επικρατεί σε όλη σχεδόν τη Θεσσαλία.
Δίπλα, στη γραμμή Λάρισας - Βόλου...
Σύγχρονη τηλεδιοίκηση...
Βρίσκομαι πλέον μέσα στο περιτύπωμα της γραμμής
Το όριο σταθμεύσεως αμαξοστοιχιών στο σημείο που οι δύο γραμμές χωρίζονται
Η Διαλογή και τα φαντάσματα που βρίσκονται σε αυτή φαίνονται πλέον καθαρά.
Η γραμμή έχει αρχίσει να καλύπτεται από βλάστηση. Η γραμμή στα δεξιά είναι αυτή που οδηγούσε στα Φάρσαλα.
Μετά την αναστολή κυκλοφορίας στη μετρική γραμμή το 1998 η γραμμολογία τόσο εντός του σταθμού του Βόλου όσο και αλλού (π.χ Λατομείο) έχει αλλάξει δραματικά. Ωστόσο η Διαλογή του Βόλου διατηρεί την γραμμολογία της ίδια και περιέργως ακέραια όπως τα χρόνια που η μετρική γραμμή λειτουργούσε.
Κοιτώντας για μια στιγμή πίσω...
Επιτέλους...Διαλογή!
Οι πλατφόρμες αυτές βρίσκονται παρατημένες στη Διαλογή εδώ και αρκετά χρόνια
Οι αυτοκινητάμαξες Linke Hofmann 4205 και 4203 σαπίζουν και καταστρέφονται
Οι συγκεκριμένες αυτοκινητάμαξες, μαζί με τη διατηρητέα 4201 που βρίσκεται στο Βελεστίνο, είχαν μεταφερθεί από την Πελοπόννησο στη Θεσσαλία το 1978...
...τελευταία φορά που τις είχα επισκεφθεί ήταν πριν 5 χρόνια κάποιο χειμωνιάτικο απόγευμα μετά τη δύση του ηλίου!
Η κατάσταση τους στο χρονικό διάστημα αυτό δεν έχει απλώς χειροτερέψει αλλά θα έλεγα πως έχει «ξεφύγει»
Γιατί δεν προχώρησα πιο μέσα; Ιδού η απάντηση...
Το δάπεδο στο μεγαλύτερο του μέρος έχει αφαιρεθεί. Φαίνεται πως οι Linke Hofmann έχουν ζεστάνει πολύ κόσμο τους χειμώνες που πέρασαν...
Κάνοντας ακροβατικά πάνω στις σιδερένιες δοκούς που συγκρατούν το σασί κολλημένο με το υπόλοιπο αμάξωμα καταφέρνω να φτάσω στα χειριστήρια. Ζητώ συγνώμη από τους αναγνώστες που δεν τα έχω αποτυπώσει με μεγαλύτερη λεπτομέρεια πηγαίνοντας πιο κοντά αλλά ένα σπασμένο πόδι την παραμονή των Χριστουγέννων δεν είναι και το καλύτερο δώρο.
Η κατάσταση της δεύτερης αυτοκινητάμαξας είναι χειρότερη από αυτή της πρώτης.
(Λεπτομέρια: Παρατηρήστε τον προβολέα στην οροφή ο οποίος παραμένει ακέραιος!)
Και εδώ το δάπεδο λείπει φανερώνοντας τον κινητήρα απόδοσης 240 ίππων. Για την ιστορία, οι Linke Hofmann συγκαταλέγονται στις μονάδες με τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη που έχουν κυκλοφορήσει στη μετρική γραμμή της Θεσσαλίας, κατακτώντας την τρίτη θέση μετά από τις MITSUBISHI με ισχύ 650 HP και τα ΜΑΝ σειράς 6521 που έρχονται πρώτα με ισχύ 700 HP.
Ο θάλαμος μηχανοδήγησης είναι παντελώς κατεστραμμένος
Και εδώ, πέρα από την απουσία του δαπέδου στο εσωτερικό, τόσο οι πινακίδες του κατασκευαστή όσο και διάφορες άλλες έχουν αφαιρεθεί επιμελώς με κατσαβίδι, ενώ ο χώρος τοποθέτησης των αποσκευών πάνω απο τα καθίσματα έχει καταρεύσει πάνω σε αυτά.
Τραγική μετώπη
Λεπτομέρια από τα φορεία. Αλήθεια, αν δε με απατάει η μνήμη μου, αυτά δεν είναι από UERDINGEN;
Η γραμμή κατηφορίζει προς το Λατομείο.
Κατεστραμμένος μηχανισμός τροχοεπαφής .Το καλώδιο ωστόσο είναι καινούργιο!
Μουσειακή σαπίλα
Ιπτάμενος Καλαματιανός με ζωγραφιστά φτερά...
Μονό ταμπόνι ή αλλιώς απο την Πάτρα και την Καλαμάτα στα Φάρσαλα και το Βόλο.
Δε θέλω να επεκταθώ πολύ για πράγματα που είναι ή τουλάχιστον θα έπρεπε
να είναι αυτονόητα, αλλά για ποιό λόγο έπρεπε η γραμμή αυτή αφενός να
κλείσει και αφετέρου να εγκαταληφθεί και να λεηλατηθεί; Θα μου πείτε
βέβαια πως εδώ έχουμε σοβαρότερα προβλήματα, με αυτό θα ασχολούμαστε...
Τελευταία λήψη για το 2014 και αποχώρηση
Εύχομαι σε όλους τα καλύτερα για το 2015 και το νέο έτος να φέρει ευτυχία, υγεία και ένα καλύτερο αύριο όχι μόνο σιδηροδρομικό αλλά σε κάθε τομέα της ζωής όλων μας! Χρόνια πολλά!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Οι φωτογραφίες έχουν ληφθεί στις 24-12-2014
Το blog σας είναι εξαιρετικό. Σε κάποια φάση θα ήταν πολύ χρήσιμο να βάζατε ένα γλωσσάρι για μας τους αδαείς...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πάρα πολύ! Έχω σκεφτεί και παλιότερα να αναρτήσω ένα πρόχειρο σιδηροδρομικό γλωσσάρι, οπότε δεν είναι άσχημη ιδέα. Στο μεταξύ ρωτήστε με ελεύθερα για όποιον όρο δεν καταλάβατε.
Διαγραφή