Το πρόγραμμα των θερινών μου σιδηροδρομικών εξορμήσεών και εξερευνήσεων περιλάμβανε μια σύντομη επίσκεψη στην παλιά χάραξη της γραμμής στην Λεπτοκαρυά καθώς και μια πλήρη καταγραφή της γραμμής Λεχωνιών - Μηλέων με μπόλικες φωτογραφίες απο αυτή. Ωστόσο ενάντιοι στα σχέδια μου στάθηκαν πρωτίστως ο ΟΣΕ με τις ανεπαρκείς και αναξιόπιστες συνδέσεις του Βόλου με την Λεπτοκαρυά (θα μιλήσουμε αλλού για αυτό), ο κακός καιρός των τελευταίων ημερών του Αυγούστου και η καλοκαιρινή τεμπελιά μου («που να τρέχω τώρα, καλά είμαι και εδώ...»)...
Έτσι λοιπόν με το ημερολόγιο να δείχνει 21 Αυγούστου βρίσκομαι για μια πολύ σύντομη και τελείως πρόχειρη επίσκεψη στις Μηλιές.
Έτσι λοιπόν με το ημερολόγιο να δείχνει 21 Αυγούστου βρίσκομαι για μια πολύ σύντομη και τελείως πρόχειρη επίσκεψη στις Μηλιές.
Το τρένο έχει αφιχθεί από ώρα στις Μηλιές και σε λίγο θα αναχωρήσει για τα Λεχώνια
Η περιστροφική πλάκα του σταθμού. Από τις λίγες εν Ελλάδι που χρησιμοποιούνται σχεδόν καθημερινά για την αναστροφή των μηχανών, πέραν αυτών που βρίσκονται στα μηχανοστάσια.
Το εσωτερικό του μηχανοστασίου
Πάνω στο τρένο
Η δηζελάμαξα ΔΑ 2 κατασκευής SHOEMA αναμένει την αναχώρηση της.
Σίγουρα θα προτιμούσα ατμήλατο συρμό
Θάλασσα από σιδηροτροχιές
Σύμπλεγμα ιστού
Και τώρα ας ασχοληθούμε λίγο με τα βαγόνια...
Η σύνθεση του τρένου αποτελείται από 4 κλειστές (χειμερινές) ξύλινες επιβατάμαξες των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας...
Το εσωτερικό μίας επιβατάμαξας
Τα ξύλινα καθίσματα δίνουν μια άλλη αίσθηση στο ταξίδι
Από τα παράθυρα...
Λεπτομέρεια από την οροφή
Τα πόμολα των θυρών με τα αρχικά των σιδηροδρόμων Θεσσαλίας.
Προσωπικά συγκαταλέγω τα βαγόνια αυτά στα ωραιότερα των ελληνικών σιδηροδρόμων
Η σύνδεση μεταξύ του 3ου και του 2ου βαγονιού
Το τρένο σε λίγο θα αναχωρήσει και πρέπει να ετοιμάζομαι ώστε να είμαι εγκαίρως στη μεταλλική γέφυρα
Τρένο μινιατούρα
Η δηζελάμαξα απο χαμηλά
Με περίπου 15 λεπτά να απομένουν μέχρι την αναχώρηση η πεζοπορία μέσα στο δάσος αρχίζει...
Μόλις λίγα μέτρα μετά το σταθμό υπάρχει μια μικρή λίθινη γέφυρα
Η χάραξη της γραμμής σε όλο σχεδόν το μήκος της έχει καμπύλες
Ιδιόμορφος τρόπος χιλιομέτρησης
Κλειστή στροφή με τοίχο στήριξης
Γενικότερα η χάραξη της γραμμής θυμίζει κάτι από Πελοπόννησο
Μικρό μεταλλικό γεφυράκι
Εδώ ο τοίχος στήριξης είναι περίτεχνος καθώς διαθέτει τρία τόξα όμοια με αυτά που συναντά κανείς σε γέφυρες.
Κοιτώντας πίσω
Η μεταλλική γέφυρα των Ταξιαρχών, κατασκευής Ντε Κίρικο - Μαντζέλι
Η γραμμή διέρχεται πάνω απο τη γέφυρα σχηματίζοντας καμπύλη ενώ η γέφυρα είναι ευθεία, γεγονός που την καθιστά μοναδική στο είδος της
Σαν μεταλλικός ιστός αράχνης
Η γέφυρα δεσπόζει πάνω από τον χείμαρρο
Η γέφυρα μαζί με τον τοίχο στήριξης
Η γραμμή συνεχίζει προς την Άνω Γατζέα
Σίγουρα αξιομνημόνευτο έργο!
Και τώρα ήρθε η ώρα για το τρένο. Έχουν απομείνει περίπου πέντε λεπτά για την άφιξη του και εγώ παίρνω θέση πάνω σε έναν ψηλό και αρκετά δυσπρόσιτο βράχο όπου και ισορροπώ με δυσκολία Σε λίγο στις τριγύρω χαράδρες αντηχεί το σφύριγμα του τρένου, ενώ τα βουνά αντιλαλούν από το μουγκρητό της μηχανής του καθώς αυτό κατηφορίζει προς τη γέφυρα. Σε λίγο θα φανεί από την καμπύλη πριν την γέφυρα...
Το τρένο ρίχνει τα γκάζια και επιβραδύνει με θόρυβο ώστε να περάσει αργά πάνω από τη γέφυρα...
Το τρένο διέρχεται πάνω από τη γέφυρα
Πιο κοντά
Το Πήλιο και το τρένο του
Συνέχεια προς Άνω Γατζέα
Επιστροφή...
Η γραμμή προς τις Μηλιές
Η λίθινη γέφυρα όπως φαίνεται βαδίζοντας προς Μηλιές
Κάτω από τη γέφυρα ρέει ένας μικρός χείμαρρος...
Οι πηγές του οποίου βρίσκονται ακριβώς δίπλα από τη γραμμή σχηματίζοντας μια μικρή λίμνη
Η γέφυρα όπως φαίνεται από την πλευρά των πηγών
Πίσω στο σταθμό
Η είσοδος του σταθμού
Υπηρεσιακό κτήριο
Λεπτομέρεια: οι πέτρες του μπροστινού τοίχου του κτηρίου είναι αριθμημένες!
Μετά την αναχώρηση του τρένου ο σταθμός ερημώνει
Λεπτομέρεια
Λεπτομέρεια²
Οι τουαλέτες του σταθμού και ο φούρνος
Η γραμμή του μηχανοστασίου και ο κρουνός ύδρευσης των ατμαμαξών
Η είσοδος του σταθμού είναι παράλληλη προς τις γραμμές και όχι στραμμένη προς αυτές. Το ίδιο συμβαίνει και με τα κτήρια των σταθμών στην Αγριά, τα Άνω Λεχώνια και την Άνω Γατζέα
Η κύρια γραμμή
Το πλάι του σταθμού των Μηλέων. Το μήκος του σταθμού δεν μπορεί να αποτυπωθεί ολόκληρο σε μια φωτογραφία.
Το μηχανοστάσιο βρίσκεται μεσοτοιχία με τα υπνωτήρια. Κάτι σαν σπίτι με γκαράζ για τρένο!
Η πρόσοψη των υπνωτηρίων απο τη μεριά του σταθμού
Το πίσω μέρος των υπνωτηρίων
Το τέλος της γραμμής
Υπόσχομαι πως του χρόνου θα γίνει κάτι πιο οργανωμένο στην γραμμή Βόλου - Μηλέων, σίγουρα πάντως καλύτερο από την παρούσα επίσκεψη.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Οι φωτογραφίες λήφθησαν στις 21/08/2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου