Η ετήσια άνοδος στην Ανατολική Μακεδονία και την Θράκη έχει καταστεί πλέον συνήθεια. Η συνήθεια αυτή συνοδεύεται βεβαίως από φωτογραφικές επισκέψεις στους σταθμούς της ΔΠΜΘ ή τουλάχιστον σε ό,τι έχει απομείνει από αυτούς. Στην τελευταία μου αυτή βόρεια εξόρμηση, αυτό που σε καμία περίπτωση δεν είναι συνηθισμένο ήταν η κυκλοφορία δύο εμπορικών συρμών μεταξύ Θεσσαλονίκης - Στρυμόνα - Βουλγαρίας μέσα στην ίδια ημέρα! Σαφώς τέτοια ευκαιρία δεν γινόταν να μείνει ανεκμετάλλευτη.
Το πρωί του Σαββάτου ξεκινάει με επίσκεψη στον Γαλλικό. Καμία εξέλιξη εδώ και ένα χρόνο. Η κατάρρευση συνεχίζεται βάσει σχεδίου.
Ο φύλακας του Γαλλικού.
Μη βλέποντας τίποτα ενδιαφέρον, αποχωρούμε από τον Γαλλικό και αποφασίζουμε να κινηθούμε προς τις Σέρρες για φωτογράφιση του 3633.
Αφικνούμεθα στις Σέρρες, όμως δεν βλέπουμε τρένο. Η Hellenic Train έχει άλλα σχέδια: Το 3633 σήμερα θα εκτελεστεί από λεωφορείο, παρά το γεγονός ότι στο site της εταιρείας αυτό φαίνεται ότι θα εκτελεστεί με τρένο.
Μικρό το κακό όσο πέφτει η ετήσια επιδότηση...
Γεφυροπλάστιγγα στραγγαλισμένη από αείλανθο.
Ο σταθμός των Σερρών ακολουθεί την τυπική αρχιτεκτονική των κτηρίων Β' τάξης της JSC.
Σκυλίσια ζωή...
Ζυγαριά και πίνακας ανακοινώσεων. Μαντέψτε ποιο από τα δύο λειτουργεί.
Αχρησία σε πολλά επίπεδα.
Και όμως, πρόκειται για ανοικτό σταθμό επί ενεργής σιδηροδρομικής γραμμής.
Η πινακίδα πήρε μεταγραφή από τον Νικηφόρο στις Σέρρες.
Η γραμμή μπροστά από τον σταθμό είναι άγνωστο πότε χρησιμοποιήθηκε τελευταία φορά.
Σωστά: ως γνωστόν απλυσιά και ΟΣΕ πάνε πακέτο!
Το λεωφορείο αναχωρεί από τις Σέρρες και μετά από λίγο αναχωρούμε και εμείς.
Επόμενος σταθμός: Σιδηρόκαστρο.
Δεν αναμένεται διέλευση σύντομα.
Ο σταθμός του Σιδηροκάστρου είναι εμφανώς αρκετά μεταγενέστερο κτίσμα σε σχέση με τα υπόλοιπα της γραμμής Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης.
Η καμπύλη αυτή θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον αν είχε και τρένο.
Είναι ιδέα μου ή το χειριστήριο του σημαφόρου παραείναι χαμηλό;
Η αίθουσα αναμονής παραμένει άδεια.
Υπερβολικά πολλές καρέκλες για μηδενικούς επιβάτες. Διακρίνω υπέρμετρη αισιοδοξία.
Κατόπιν ενημέρωσης από τον σταθμό του Στρυμόνα για την κυκλοφορία των δύο εμπορικών τρένων με προορισμό την Βουλγαρία, αποφασίζουμε να κινηθούμε προς τις Μουριές προκειμένου να ξεκινήσουμε την φωτογραφική ακολούθηση από εκεί.
Στις Μουριές ξανά λοιπόν.
Προβλέπεται αναμονή μέχρι την διέλευση του τρένου.
Τριπλή σηματοτεχνική κάλυψη σε φυλασσόμενη διάβαση. Λεφτά για πέταμα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν εις τους αιώνας των αιώνων.
Λεπτομέρεια από αισθητήρα του συστήματος ETCS 1.
Το σφύριγμα του τρένου ακούγεται από απόσταση, όμως η ταχύτητα του είναι τόσο χαμηλή που περνάνε αρκετά λεπτά ωσότου αυτό εμφανιστεί στον ορίζοντα.
Σε θέσεις μάχης λοιπόν...
Επικεφαλής του συρμού της RailCargo είναι η Bombardier 220 023 και ακολουθεί η MLW 459.
Διέλευση από Μουριές.
Και τώρα τρέχουμε προς Καστανούσα!
Φτάνουμε στην Καστανούσα πολύ αργά. Οι μπάρες στο πασάγιο πριν τον σταθμό έχουν μόλις σηκωθεί, γεγονός που σημαίνει ότι για δευτερόλεπτα χάσαμε την διέλευση του τρένου από εκεί. Επόμενος σταθμός είναι η Ροδόπολη. Καθ' οδόν συναντούμε το τρένο που προπορεύεται και τελικώς το προσπερνάμε στο photo finish λίγα μέτρα πριν τον σταθμό. Θα προλάβουμε άραγε;
Ο συρμός εισέρχεται στον σταθμό Ροδόπολη και τελικώς προλαβαίνουμε μερικές λήψεις με την ψυχή στο στόμα.
Τώρα θα πρέπει να βιαστούμε και να το προλάβουμε στο Μανδράκι.
Μέχρι το Μανδράκι η οπτική επαφή με τις γραμμές από τον δρόμο κατά το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής είναι αδύνατη λόγω της πυκνής βλάστησης. Είναι άγνωστο αν είμαστε μπροστά από το τρένο και πόσο ή αν αυτό μας έχει αφήσει ήδη πίσω του. Με την άφιξη μας στο σταθμό του Μανδρακίου και με την χρήση drone διαπιστώνουμε με ανακούφιση ότι το τρένο τώρα κινείται με αρκετά χαμηλή ταχύτητα, οπότε θα το περιμένουμε.
Καταμεσήμερο στο Μανδράκι.
Ούτε εδώ έχουν αλλάξει πολλά σε σχέση με την περσινή επίσκεψη.
Ακόμα δεν φαίνεται τίποτα στο βάθος.
Αποφασίζω να περιμένω στο εσωτερικό του σταθμού, ώστε να γλιτώσω από τον καυτό μεσημεριανό ήλιο.
Παρακμιακή πόρτα, η οποία ωστόσο για κάποιο λόγο μου θυμίζει αμυδρά τις αντίστοιχες του σταθμού Πελοποννήσου. Μάλλον θα φταίει το πορτοκαλί χρώμα στα τζάμια.
Το τρένο πλησιάζει. Ώρα να εξέλθω.
Το τρένο διέρχεται με χαμηλή ταχύτητα από την δεύτερη γραμμή του σταθμού και εδώ έρχεται η πρώτη μεγάλη ξενέρα της ημέρας: Αμέσως μετά από αυτή την λήψη, το κινητό μου, για πρώτη φορά στα 5 χρόνια χρήσης του, με προδίδει και εμφανίζει προειδοποίηση υπερθέρμανσης οπότε και προχωρεί σε προληπτική επανεκκίνηση πριν προλάβω να τραβήξω καμία άλλη φωτογραφία. Έτσι, μένω με κατεβασμένα μούτρα να κοιτάζω τα βυτία όσο αυτά περνάνε ανάμεσα σε εμένα και τον σταθμό...
Το πιο ζεστό διήμερο του Ιουλίου γαρ...
Με το τρένο να αναχωρεί από το Μανδράκι, αναχωρούμε και εμείς. Παρακάμπτουμε την Βυρώνεια και κατευθυνόμαστε στον σταθμό του Στρυμόνα, προκειμένου να παρακολουθήσουμε τους ελιγμούς πριν το τρένο αναχωρήσει για Κουλάτα.
Είσοδος του συρμού της RailCargo στον σταθμό του Στρυμόνα.
Χαιρετισμός από τον -εξαιρετικό ομολογουμένως- κλειδούχο στο προσωπικό της αμαξοστοιχίας και ώρα να αρχίσουν οι ελιγμοί.
Ολιγόλεπτη αναμονή προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες συνεννοήσεις και να ξεκινήσει η διαδικασία αποκοπής της Bombardier 220 032 από τον συρμό.
Εν αναμονή.
Η μηχανή αποκόπτεται και κινείται προς τα κλειδιά εξόδου του σταθμού προκειμένου να εισέλθει στο τρίγωνο αναστροφής του σταθμού. Αυτό και αν είναι απρόσμενη εξέλιξη!
Εν μέσω αφόρητης μεσημεριανής ζέστης.
Στον σταθμό παραμένουν τα βυτία μαζί με την MLW 459...
... η οποία έχει και αυτή πλέον αποκοπεί από τον υπόλοιπο συρμό.
Η 220 032 έχει παλινδρομήσει και έχει πλέον εισέλθει εντός του τριγώνου του σταθμού.
Η μηχανή με προσεγγίζει και σύντομα θα βρεθεί στο πίσω μέρος του σταθμού. Και εδώ έρχεται η δεύτερη ξενέρα της ημέρας: Το κινητό μου υπερθερμαίνεται ξανά και χάνω την ευκαιρία για άλλες λήψεις...
Το κινητό επανέρχεται. Στο μεταξύ η μηχανή έχει φτάσει μέχρι τα κλειδιά εισόδου του σταθμού και εγώ φωτογραφίζω τον έλεγχο περιτυπώματος.
Η εικόνα αυτή έπρεπε να αποτελεί καθημερινότητα και όχι εξαιρετικό γεγονός!
Η Bombardier 220 032 επιστρέφει...
...προκειμένου να τεθεί ξανά επικεφαλής του συρμού με προορισμό την Κουλάτα.
Σύζευξη.
Αναχώρηση για Βουλγαρία.
Αυτό ήταν το πρώτο εμπορικό τρένο της ημέρας. Έπεται συνέχεια.
Πριν επιστρέψω στο κτήριο του σταθμού, κάνω μια σύντομη στάση στο μηχανοστάσιο του Στρυμόνα.
Φαίνεται ότι πάει αρκετός καιρός από την τελευταία φορά που φιλοξένησε τροχαίο υλικό.
Πίσω στον σταθμό η A 459 θα περιμένει την επιστροφή της 220 032 από την Βουλγαρία.
Ανάπαυλα για ανθρώπους, σταθμό και τρένα.
Την σιγή του σταθμού σπάνε μόνο τα τζιτζίκια.
Σε λιγότερο από μία ώρα αναμένεται η άφιξη του δεύτερου εμπορικού τρένου της ημέρας. Μετά από σύντομη παραμονή στον σταθμό, αποφασίζεται ότι το καταλληλότερο σημείο για την φωτογράφιση του είναι η νέα γέφυρα του Στρυμόνα. Μέσα από έναν χωματόδρομο και με τον μεσημεριανό ήλιο να ζεματάει, προσεγγίζουμε την γέφυρα. Ανεβαίνω σε έναν αμμόλοφο και περιμένω πότε θα κάνει την εμφάνιση του το τρένο. Η ακριβής τοποθεσία του παραμένει άγνωστη και όσο η ώρα περνάει, τόσο ελκυστικότερη μου φαίνεται η ιδέα του να πηδήξω μέσα στο παρακείμενο αρδευτικό κανάλι για να δροσιστώ.
Μετά από αναμονή περίπου είκοσι λεπτών, το τρένο ακούγεται στο βάθος και αρχίζει να αχνοφαίνεται. Ετοιμάζομαι και περιμένω την διέλευση του πάνω από την γέφυρα.
Οι MLW A 470 και 454 διέρχονται από την νέα γέφυρα του Στρυμόνα, όσο ο χαρακτηριστικός ήχος της δυναμικής πέδης σκίζει τον αέρα.
Το φορτίο του εμπορικού της Hellenic Train αποτελείται από containers. Χωρίς να μετρήσω τα βαγόνια, σίγουρα είναι πολλά περισσότερα από αυτά του πρώτου εμπορικού.
Επιστρέφουμε ταχέως πίσω στον σταθμό, προκειμένου να απαθανατίσουμε τους ελιγμούς των μηχανών. Αυτή την φορά δεν θα χρησιμοποιηθεί το τρίγωνο αναστροφής.
Οι MLW A 454 και 470 κατευθύνονται προς τα κλειδιά εισόδου του σταθμού, ώστε να τεθούν επικεφαλής του συρμού με κατεύθυνση επίσης την Βουλγαρία.
Το τρένο θα πρέπει να περιμένει την επιστροφή της 220 032 από την Βουλγαρία, ώστε να έχει γραμμή ελεύθερη προς αναχώρηση.
Οι μηχανές εισέρχονται στην τρίτη γραμμή όπου σε λίγα λεπτά θα προσδεθούν και πάλι στον συρμό.
Προ ερυθρών φωτοσημάτων.
Στους χαλεπούς καιρούς που διανύει ο σιδηρόδρομος στην χώρα μας, η εμπορευματική κυκλοφορία αποτελεί την εξαίρεση και όχι τον κανόνα. Εν γένει, η ίδια η σιδηροδρομική κυκλοφορία τείνει να εξελιχθεί σε εξαίρεση και μάλιστα - με τον τρόπο που αυτή διεξάγεται - σε θλιβερή εξαίρεση.
Η 220 032 επέστρεψε μεμονωμένη και εισέρχεται στην 4η γραμμή, αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο για την αναχώρηση του εμπορικού της Hellenic Train.
Σινιάλο αναχώρησης.
Οι MLW A 454 και 470 αναχωρούν από τον Στρυμόνα με προορισμό τα Κουλάτα.
Βλέποντας τα βαγόνια να περνούν.
Λεπτομέρεια από τις πλατφόρμες που βρίσκονται παρατημένες στην μόρτα του Στρυμόνα: Οι πλατφόρμες φαίνεται να πέρασαν από Γενική Επισκευή στην Βουλγαρία το 2004, στην πραγματικότητα όμως η κατάσταση τους είναι τόσο άθλια, που φαίνεται σαν να μην επισκευάστηκαν ποτέ.
Άνευ σειριακού αριθμού και χρονολογίας.
Η γραμμή του τριγώνου φαίνεται φρεσκοπατημένη από την 220 032.
Μακάριοι οι απερχόμενοι, καλότυχοι οι ερχόμενοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου