Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη 3 Αυγούστου 2017

Έναρξη της ηλεκτροκίνησης στο σταθμό Λαρίσης: Εικόνες και εντυπώσεις.

 Η 30η Ιουλίου είναι μια σημαδιακή ημερομηνία για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα. Πιο πολύ όμως θα μείνει ως η ημερομηνία που δίνεται μια ευκαιρία στον Προαστιακό της Αθήνας να δείξει τις δυνατότητες του και να αναδειχθεί επιτέλους ένα βασικό και αξιόπιστο μέσο μεταφοράς...

30η Ιουλίου λοιπόν...


Η αμαξοστοιχία 1308 είναι έτοιμη να αναχωρήσει. Μετά απο 7 χρόνια η Αθήνα συνδέεται απευθείας και πάλι με το Κιάτο!


Ας ελπίσουμε σύντομα και στο Αίγιο!


Αναχώρηση.


Το 1511 εκτελούμενο απο τα railbuses 560 115 και 560 116 εισέρχεται στις νέες αποβάθρες του σταθμού.


Η σύνθεση σε λίγο θα αναχωρήσει για το μηχανοστάσιο του Ρέντη.


Η ώρα έχει περάσει και στην 10η γραμμή αφίκνειται η αμαξοστοιχία 1108 απο τον Πειραιά. Βάσει του νέου πλέγματος δρομολογιών οι επιβάτες που ταξιδεύουν απο και προς τον Πειραιά θα είναι αναγκασμένοι να υποστούν την μικρή ταλαιπωρία της μετεπιβίβασης στο Desiro προς τη Χαλκίδα. Τα τρένα απο και προς Χαλκίδα σταθμεύουν αποκλειστικά στη 10η γραμμή.

Τα railbuses έχουν αναλάβει πλέον ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των τοπικών και προαστιακών μεταφορών στην Αθήνα.


Η κενή σύνθεση του 1511 συνεχίζει προς το ΜΑΙ.


Η ώρα είναι σχεδόν δέκα, μα ο ήλιος δε βολεύει και πολύ. Την ίδια ώρα φτάνει το Desiro απο τη Χαλκίδα.


Απο τα μεγάφωνα αναγγέλεται η άφιξη της αμαξοστοιχίας 1209 απο το Αεροδρόμιο. Το Desiro ακούγεται πολύ πριν μπει στο σταθμό, ενώ αφού περάσει αργά τα κλειδιά, εισέρχεται στην 9η γραμμή.


Δύο Desiro δίπλα δίπλα: «Μεγάλο» νέο για τα εν Αθήναις σιδηροδρομικά δρώμενα.

Ποιός να το έλεγε ε; Το ζήσαμε και αυτό...


Χωρίς χρονοτριβή, το Desiro 460 118 αναχωρεί για το Αεροδρόμιο. Δίπλα του το Desiro 460 110.


Ακολουθεί μικρή καμπύλη.


H ADTranz 220 024 που σήμερα θα εκτελέσει το Intercity 52 εισέρχεται στο σταθμό.


Αποτυχημένη λήψη ανάμεσα απο τις κολόνες του στεγάστρου.


Στάθμευση και επιβίβαση.


Λίγα λεπτά αργότερα, το Desiro 460 109 προερχόμενο απο το Κιάτο, διέρχεται πάνω απο το βόρειο κλειδί και κατηφορίζει αργά τα τελευταία μέτρα της διαδρομής του πριν σταματήσει στην 9η γραμμή.


Τα νέα είναι μεγάλα!


Μια νέα (όμορφη) εικόνα που καλά θα κάνουμε να συνηθίσουμε.


Ευρύ πλάνο του νέου σταθμού Λαρίσης.

Στην 8η γραμμή πλέον σταθμεύουν όλα τα αρτηριακά δρομολόγια, ενώ η 9η γραμμή χρησιμοποιείται απο τα δρομολόγια του Κιάτου και του Αεροδρομίου. Την 10η γραμμή μοιράζονται το Desiro της Χαλκίδας και τα railbuses που ανεβοκατεβαίνουν απο τον Πειραιά.

Η 7η γραμμή προσωρινά λειτουργεί ως μόρτα.


Εν αναμονή αναχωρήσεως.

Αναρωτιέστε ίσως τι χρησιμότητα έχουν οι περιφραγμένες βάσεις στο έδαφος. Όσο περίεργο και αν ακούγεται, οι βάσεις αυτές υποθετικά θα λειτουργήσουν στο μέλλον για να στηθεί πάνω τους το στέγαστρο που είχε προταθεί απο το ίδρυμα Τοπάλη και θα κάλυπτε το σύνολο του σταθμού Λαρίσης στα πρότυπα μεγάλων σιδηροδρομικών σταθμών της Ευρώπης.

Αλλά κοιτώντας ακριβώς απέναντι το πως ήταν ο κεντρικός σταθμός της πρωτεύουσας μέχρι πριν ένα μήνα, μπορεί να σκεφτεί κανείς πως και έτσι καλά είμαστε...


Αναχώρηση.


Τo 460 110 βρήκε ήδη και άλλη χρήση.


Ασυνήθιστη εικόνα.


Τα Desiro 640 109 και 640 110 δίπλα δίπλα.


Πόσο μεγάλη επιτυχία να θεωρείται άραγε το γεγονός πως ένα έργο που έπρεπε στα χαρτιά να έχει παραδοθεί από το 2004 να παραδίδεται 13 χρόνια μετά;


Το Intercity 51 (με μια καθυστέρηση που ούτε θυμάμαι) εισέρχεται στην 9η γραμμή.
Επικεφαλής η Bombardier 220 027.


Άλλη μια ασυνήθιστη εικόνα.


Απο το βορρά στο νότο: Με διαφορά ενός λεπτού απο την άφιξη του 51, τα ανερχόμενα railbuses 560 102 και 560 104 μπαίνουν στην 10η γραμμή.


Με αέρα Πελοποννήσου.


Πολύ σκοτάδι.


Η γραμμή πλέον είναι ελεύθερη και η Bombardier 220 027 αναχωρεί με την κενή σύνθεση για το Ρέντη.


Εγγύτητα.


Το Desiro 460 110 μετά απο μια ώρα ακινησίας είναι έτοιμο να αναχωρήσει για Χαλκίδα...


...και αναχωρεί.


Σε 2 λεπτά τα railbuses θα επιστρέψουν στον Πειραιά.


Με όλους τους προβολείς αναμμένους το Desiro 460 102 κάνει μεγαλοπρεπή είσοδο στο σταθμό.


Μήπως με γελούν τα μάτια μου;


Το 3520 εκτελείται απο τρία railbuses. Ο κόσμος που το περιμένει είναι ικανοποιητικά πολύς.


Τα railbuses κατά σειρά είναι τα 560 106, 560 114, 560 113.


Λήψη απο την αποβάθρα της 7ης γραμμής.

Μέσα σε λίγες μόνο ώρες, φωτογράφισα 9 διαφορετικά railbuses.


Το Desiro 460 118 φωτογραφημένο απο την αποβάθρα της 10ης γραμμής.


Το ταξίδι για το Κιάτο ξεκινάει.


Ζιγκ - ζαγκ.


Η ώρα περνάει, αλλά η κυκλοφορία συνεχίζεται. Εδώ το Desiro απο τη Χαλκίδα μόλις έχει αφιχθεί ως αμαξοστοιχία 1543 και θα περιμένει εκ νέου την αναχώρηση του για την αντίστροφη διαδρομή.


Τα railbuses 560 104 και 560 102 είναι και πάλι στο σταθμό.

Το έργο των railbuses μεταξύ Αθήνας και Πειραιά είναι το πλέον ανιαρό...


Το Desiro 460 120 κάνει σήμερα για πρώτη φορά την εμφάνιση του!


Ούτε τώρα βοηθάει ο ήλιος.


Ενδιαφέρουσα εικόνα.


Αναχώρηση για Πειραιά.

 
Σιδερένιο δάσος.

Αυτό ήταν λοιπόν. Εν έτει 2017 ο κεντρικός σταθμός της Αθήνας απέκτησε ηλεκτροκίνηση. Οι εντυπώσεις είναι εν γένει θετικές, αλλά θα ακολουθήσει σύντομα ένα μικρό κείμενο με μερικές παρατηρήσεις και σχόλια για πράγματα που μπορούν να βελτιωθούν. Μέχρι τότε, καλό υπόλοιπο καλοκαιριού!

3 σχόλια:

  1. Αυτή ή "υποθετική" πρόταση για την κατασκευή στεγάστρου με σκωτώνει😂😂😂😂😂😂😂

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτή ή "υποθετική" πρόταση για την κατασκευή στεγάστρου με σκωτώνει😂😂😂😂😂😂😂

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και όμως, το σενάριο αυτό πριν απο περίπου δέκα χρόνια συζητιόταν πολύ. Μάλιστα, μέχρι και σήμερα, στον 9ο όροφο των κεντρικών γραφείων του ΟΣΕ στην Καρόλου έχουν κρατήσει και τη μακέτα του έργου. Βάσει των σημερινών δεδομένων βέβαια, η υλοποίηση του έργου είναι όνειρο θερινής νυκτός... Υπάρχουν πολύ πιο σημαντικά πράγματα που λείπουν απο το σιδηρόδρομο από τα στέγαστρα...

      Διαγραφή