I used to think that the day would never come που λέει και το τραγούδι...
Μετά απο περίπου μια δεκαετία με αλλεπάλληλες προσφυγές, μελέτες και ημιτελείς εργολαβίες, σήμερα για πρώτη φορά λειτουργούν οι νέες αποβάθρες του σταθμού Λαρίσης. Η κυκλοφορία όλων των τρένων πλέον διεξάγεται απο τις γραμμές 8,9 και 10 ενώ μέχρι στο ΣΚΑ εφαρμόζεται μονογράμμιση.
Πριν μόλις 11 ώρες ήμουν στο σταθμό Λαρίσης και μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα όλα έχουν αλλάξει! Στην πρώτη γραμμή οι διαδικασίες αποξήλωσης της έχουν αρχίσει, ενώ ένα πλήθος χαμένων επιβατών περιπλανιέται σαν ορδή ζόμπι ψάχνοντας να βρει που πρέπει να πάει.
Περνώ κάτω απο την υπόγεια διάβαση και ανεβαίνω στην αποβάθρα της 9ης γραμμής.
Μετά απο περίπου μια δεκαετία με αλλεπάλληλες προσφυγές, μελέτες και ημιτελείς εργολαβίες, σήμερα για πρώτη φορά λειτουργούν οι νέες αποβάθρες του σταθμού Λαρίσης. Η κυκλοφορία όλων των τρένων πλέον διεξάγεται απο τις γραμμές 8,9 και 10 ενώ μέχρι στο ΣΚΑ εφαρμόζεται μονογράμμιση.
Πριν μόλις 11 ώρες ήμουν στο σταθμό Λαρίσης και μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα όλα έχουν αλλάξει! Στην πρώτη γραμμή οι διαδικασίες αποξήλωσης της έχουν αρχίσει, ενώ ένα πλήθος χαμένων επιβατών περιπλανιέται σαν ορδή ζόμπι ψάχνοντας να βρει που πρέπει να πάει.
Περνώ κάτω απο την υπόγεια διάβαση και ανεβαίνω στην αποβάθρα της 9ης γραμμής.
Μόλις που προλαβαίνω το AEG (που απο τη βρώμα δεν μπόρεσα να διακρίνω τον αριθμό του) προτού αναχωρήσει για το Ρέντη.
Το τοπίο άλλαξε
Ο συνολικός χώρος της αποβάθρας που δεν καλύπτεται απο στέγαστρο είναι αρκετά μεγάλος.
Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του που ο σταθμός Λαρίσης έχει κυλιόμενες σκάλες!
Η είσοδος απο το Ρουφ σχηματίζει ένα S με αλλαγές τροχιάς για τις γραμμές 8, 6 και 5Α(!).
Η νότια πρόσβαση της υπόγειας διάβασης δεν έχει ανοίξει ακόμα.
Και ξαφνικά...έμπορας!
Οι MLW A 454 και Α 461 στιγμιαία σταματούν στη 10η γραμμή, λαμβάνουν οδηγίες και συνεχίζουν προς τα κλειδιά.
Οι επιβάτες που ήδη απορούν με τις χωροταξικές αλλαγές, κοιτάνε με θαυμασμό τους τόνους μετάλλου που περνάνε απο μπροστά τους με θόρυβο...
... και μιλάμε για πολύ θόρυβο, αλλά όχι απο τις μηχανές! Οι σιδηροτροχιές είναι καινούργιες και οι τροχοί κατά το πέρασμα τους δημιουργούν έναν τσιριχτό θόρυβο ενώ ταυτόχρονα οι σιδηροτροχιές ακούγονται να «βογγάνε» υπό το βάρος του συρμού. Το θέαμα, ακουστικά τουλάχιστον, είναι πρωτόγνωρο!
Οι μηχανές κατευθύνονται προς την πρώτη αλλαγή με ταχύτητα περί τα 5 χιλιόμετρα...
...και αφού περάσουν τα κλειδιά με προσοχή επιταχύνουν προς το Ρουφ.
Αυτό ίσως να ήταν και το πρώτο εμπορικό που πέρασε απο τις νέες γραμμές.
Μόλις απελευθερωθεί η 10η γραμμή το railbus 560 104 καταφθάνει και αφού επιβιβαστούν οι επιβάτες, αναχωρεί αμέσως για τα Άνω Λιόσια.
Από τα μεγάφωνα με συχνότητα πενταλέπτου ανακοινώνεται η προσεχής άφιξη του 52 στη γραμμή 9. Ωστόσο αυτό που δεν διευκρινίζεται είναι που ακριβώς βρίσκεται η γραμμή 9 και πως πηγαίνει κανείς μέχρι εκεί, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να κυκλοφορούν χαμένοι.
Από τα μεγάφωνα με συχνότητα πενταλέπτου ανακοινώνεται η προσεχής άφιξη του 52 στη γραμμή 9. Ωστόσο αυτό που δεν διευκρινίζεται είναι που ακριβώς βρίσκεται η γραμμή 9 και πως πηγαίνει κανείς μέχρι εκεί, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να κυκλοφορούν χαμένοι.
Η 220 029 διέρχεται απο τις αλλαγές.
Σιδηροδρομικής φύσεως αδικία...
Κάποια πράγματα δεν αλλάζουν ποτέ.
Το 59 είναι έτοιμο για αναχώρηση, αλλά λόγω της μονογράμμισης ανακοινώνεται καθυστέρηση μέχρι να απελευθερωθεί η γραμμή.
Σιδηροδρομικής φύσεως αδικία...
Κάποια πράγματα δεν αλλάζουν ποτέ.
Το 59 είναι έτοιμο για αναχώρηση, αλλά λόγω της μονογράμμισης ανακοινώνεται καθυστέρηση μέχρι να απελευθερωθεί η γραμμή.
Πίσω απο τη μόρτα η πρόσβαση στο σταθμό είναι ελεύθερη απο την πλευρά της Κων/πόλεως!
Να ξεκίνησε όντως μια νέα εποχή άραγε;
Να ξεκίνησε όντως μια νέα εποχή άραγε;
Quiz: Σε αυτή τη φωτογραφία υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές πινακίδες που αναγράφουν «Αθήνα». Μπορείτε να τις βρείτε;
Οι νέες πινακίδες
Η νέα έξοδος του σταθμού προς τους Αγίους Αναργύρους.
Οι νέες πινακίδες
Η νέα έξοδος του σταθμού προς τους Αγίους Αναργύρους.
Απο τις 8 Φλεβάρη τα καλώδια μέχρι το σταθμό Λαρίσης είναι υπό τάση. Οι πληροφορίες μέχρι στιγμής αναφέρουν πως στις 15/7 θα ξεκινήσουν και τα ηλεκτροκίνητα δρομολόγια. Αναμένουμε λοιπόν...
Στην πρώτη γραμμή σήμερα σταθμεύει το υπηρεσιακό όχημα Δ 883.
Τα κατερχόμενα railbuses 560 113 και 560 107 εισέρχονται δια μέσου των κλειδιών στην 10η γραμμή για να συνεχίσουν με αρκετή καθυστέρηση προς τον Πειραιά.
Η ADTranz 220 029 μαζί με τα δύο railbuses.
Με τη γραμμή πλέον να είναι ελεύθερη, το Intercity 52 αναχωρεί.
Αναχώρηση προς Πειραιά.
Κάθε σταθμός, άσχετα με το πόσο νέος ή παλιός είναι, μετά την αναχώρηση του τρένου καταλήγει το ίδιο: Άδειος
Περνάω πάλι απέναντι, στις παλιές αποβάθρες...
Ειλικρινά δεν περίμενα καθόλου πως οι εργασίες αποξήλωσης της παλιάς γραμμής θα ξεκινούσαν την αμέσως επόμενη μέρα απο το κλείσιμο της!
Μέχρι χθες στεκόμουν εκεί!
(Εν τω μεταξύ η ευχή που έκανα λίγες ώρες νωρίτερα να μην υπήρχαν τα κιγκλιδώματα για να μπορώ να φωτογραφίζω καλύτερα τα τρένα απο απέναντι, πραγματοποιήθηκε! Τα κιγκλιδώματα ξηλώθηκαν νωρίς το πρωί. Θαύμα!)
Έργα πολλά. Σιδηρόδρομος;
Υ.Γ: Παραθέτω ένα Bonus βιντεάκι με την αναχώρηση του 52 απο τις νέες γραμμές. Δεν έχει βεβαίως καλλιτεχνικές αξιώσεις, απλώς είναι ένα ενθύμιο απο την περίσταση.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* Οι φωτογραφίες έχουν ληφθεί στις 5/7/2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου