Το 2023 κοντεύει να φτάσει στο τέλος του και εγώ χρωστάω ακόμη το τρίτο και τελευταίο μέρος της θρακικής εξόρμησης, η οποία έλαβε χώρα τον Ιούνιο. Η καθυστέρηση μου αυτή την φορά μάλιστα ήταν τέτοια, που στο διάστημα το οποίο μεσολάβησε από την τελευταία ανάρτηση την 1η Δεκεμβρίου, η Hellenic Train προχώρησε σε επαναδρομολόγηση των τρένων στην Θράκη! Όποιος παρακολουθεί εδώ και καιρό το blog μου λογικά δεν πρέπει να εκπλήσσεται με τους ρυθμούς χελώνας με τους οποίους αυτό ενημερώνεται...
Το τελευταίο πρωινό της τριημέρου εξορμήσεως αναχωρούμε από την Κομοτηνή, αφού πρώτα κάνουμε μια μικρή επίσκεψη στον σταθμό της πόλης.
Είτε αργεί, είτε όχι, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Ούτε σήμερα θα περάσει τρένο από εδώ.
Ο αείλανθος έχει αρχίσει να κατακλύζει την έξοδο προς τον Πολύανθο.
Η γραμμή προς την Βέννα είναι σε κάπως καλύτερη κατάσταση.
Μέχρι σήμερα ο σταθμός διατηρεί ακέραια την συμμετρία της αρχικής κατασκευής του.
Ελπίζω στην επόμενη μου επίσκεψη να κυκλοφορεί τρένο.
Το ρολόι δεν είναι τόσο παλιό όσο φαίνεται.
Γιατί πάνω απ' όλα είμαστε Ευρωπαίοι...
Γιατί πάνω απ' όλα ο σιδηρόδρομος μας είναι πλήρως λειτουργικός και ασφαλής ακόμα και χωρίς πολύχρωμα λαμπάκια που αναβοσβήνουν δίχως νόημα πάνω σε μια κονσόλα...
Γιατί πάνω απ' όλα αγαπάμε τον σιδηρόδρομο και θέλουμε να τον δούμε να προοδεύει...
Η παραμονή στην Κομοτηνή έλαβε τέλος και το ταξίδι της καθόδου προς την Θεσσαλονίκη ξεκινάει. Σύντομα θα επανέλθω...
Δυτικά της Κομοτηνής θα σταματήσουμε στην στάση του Πολυσίτου.
Τι ημερήσια κίνηση να είχε η στάση αυτή κατά την περίοδο της τακτικής κυκλοφορίας των δρομολογίων;
Ο χώρος αναμονής εδώ φαίνεται να χωρίστηκε ανισομερώς σε ένα μεγαλύτερο και ένα μικρότερο δωμάτιο, πράγμα καθόλου σύνηθες για τέτοιου τύπου κτίσματα, τα οποία στεγάζουν στάσεις.
Το 2016 φαντάζει ήδη πολύ μακρινό...
Το μικρότερο δωμάτιο χρησιμοποιείται ως μπαζότοπος.
Ανθισμένο προειδοποιητικό σήμα.
Ο μηχανισμός του ΑΣΙΔ είναι του κουτιού!
Στον Πολύσιτο συναντάμε το δεύτερο προ-πρόσημα του οδοιπορικού. Το προηγούμενο ήταν στην Σκοτούσσα.
Μετά την στάση, σειρά παίρνει ο σταθμός του Πολυσίτου, για τον οποίο όμως απαιτείται αναζήτηση, καθώς η βλάστηση γύρω από αυτόν καθιστά δύσκολη τόσο την πρόσβαση σε αυτόν, όσο και τον οπτικό εντοπισμό του.
Πριν προσεγγίσουμε τον σταθμό θα κάνουμε μια σύντομη περιήγηση στα βοηθητικά κτήρια αυτού, τα οποία συγκροτούν μια μικρή πολιτεία.
Εάν σε αυτό το τριήμερο βαρέθηκα ένα πράγμα, αυτό είναι να φωτογραφίζω εγκαταλελειμμένες κουζίνες...
Η διακόσμηση δεν έλειπε ούτε από τα βοηθητικά κτίσματα.
Ο σπόρος έγινε δέντρο...
Δεν δύναμαι να γνωρίζω πότε τα κτήρια αυτά έπαψαν να χρησιμοποιούνται, όμως κρίνοντας από την εικόνα τους, δεν θα μου προκαλούσε καμία έκπληξη, αν μάθαινα, ότι η τελευταία φορά που έμειναν σε αυτά άνθρωποι ήταν πριν από μια πεντηκονταετία, αν όχι και περισσότερο.
Υπήρχε σοφίτα;
Το συγκρότημα των βοηθητικών κτηρίων του Πολυσίτου όπως (δεν) φαίνεται από τις γραμμές.
Εδώ υποτίθεται ότι βλεπουμε μια κύρια γραμμή κυκλοφορίας και μια παρακαμπτήριο.
Γραμμή προς Ξάνθη.
Τα βοηθητικά κτήρια δεν σταματούν να εμφανίζονται μέσα από την πυκνή βλάστηση.
Αν μη τι άλλο, όλα τα κτήρια διέθεταν τζάκι.
Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: Το ξύλινο δάπεδο στηριζόταν πάνω σε σιδηροτροχιές.
Σε κάποια δωμάτια αυτές διατηρούνται σε όλο τους το μήκος.
Ορφανός νιπτήρας.
Μετά από παράλληλη κίνηση με τις γραμμές επί τέλους αντικρίζω ό,τι έχει απομείνει από την οροφή του σταθμού του Πολυσίτου.
Μπροστά από τον σταθμό διακρίνεται μόνο η μία εκ των δύο γραμμών.
Σχεδόν απροσπέλαστο, το κτήριο του Πολυσίτου είναι ίδιο με αυτό που Πολυάνθου.
Πολλαπλές φθορές.
Υπολείμματα εξοπλισμού.
Όπως στον Πολύανθο, έτσι και εδώ η παλιά επιγραφή στα αραβικά και στα λατινικά διακρίνεται ακόμα. Η δε πρότερη ονομασία του σταθμού ήταν «Kizildja Kioi».
Εντός...
Το τζάκι δεν κατάφερε να επιβιώσει.
Εν αντιθέσει, οι πρίζες επιβιώνουν (!) και το πλαστικό πλαίσιο παραπέμπει στο έτος 1960.
Δεν μπορώ να φανταστώ πώς το κτήριο αυτό θα μπορούσε να είναι χειρότερα και δυστυχώς δεν μπορώ να φανταστώ ούτε με ποιον τρόπο θα μπορέσει να γίνει καλύτερα.
Θα δυσκολευτώ λίγο να μπω και στα υπόλοιπα δωμάτια...
Εμπιστεύεστε αυτή την σκάλα; Ούτε εγώ. Παρ' όλα αυτά θα την ανέβω.
Σε κάθε μου βήμα νιώθω τα ξύλα να ξεκολλάνε από τον τοίχο.
Άποψη των χώρων του ορόφου.
Καθώς φαίνεται και από τις τοιχογραφίες, ο σταθμός χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες από διερχόμενους μετανάστες.
Νισάφι!
Αποθετήριο.
Η θέα (;) από τον όροφο προς τις γραμμές.
Ένα συμπαγές κομμάτι τσιμέντο εμποδίζει την πρόσβαση στην οροφή του σταθμού.
Κατάβαση.
Και πάλι έξω...
Τουλάχιστον το κλειδί διατηρείται καθαρό.
Λείπει η λυχνία.
Ακόμα και υπό συνθήκες κυκλοφορίας, το κλειδί του Πολυσίτου δεν προβλέπεται να γυρίσει πολλές φορές ακόμα στο μέλλον.
Λίγα μέτρα μετά τον σταθμό, συναντάμε και τον σημαφόρο του.
Τα σύννεφα επιβάλλουν να πειραματιστώ με την υποέκθεση.
Ρωγμή.
Επόμενη στάση η πόλη της Ξάνθης.
Η γραμμή από Πολύσιτο.
Όλο ευθεία βρίσκεται ο σταθμός της Ξάνθης.
Ο σταθμός της Ξάνθης είναι ανοικτός, αλλά όχι για φωτογράφους.
Εφόσον η παραμονή μας στην Ξάνθη αποδεικνύεται λίαν σύντομη, επόμενος σταθμός που θα επισκεφτούμε είναι αυτός των Τοξοτών.
Η άδεια αποβάθρα εποπτεύεται ανελλιπώς από κάμερες...
Η χλωρίδα του σταθμού δεν με βοηθάει ιδιαίτερα.
Κλειδαμπάρωμα.
Απ' όσο φαίνεται η αίθουσα αναμονής άργησε να σφραγιστεί.
Τοξόται.
Ο σταθμός εδώ δεν αργεί.
Στο βάθος Στενά Νέστου.
Πίσω μας η Ξάνθη.
Το WC του σταθμού έχει μισοσφραγιστεί.
Περιτυπώματα, υδατόπυργοι και λοιπά μπιχλιμπίδια είναι περιττά για τον σημερινό σιδηρόδρομο...
Συγκρότημα Τοξοτών.
Τι και αν βρίσκεται στην μέση του οικισμού, ο σταθμός περνάει περίοδο μεγάλης μοναξιάς.
Επιτροπή υποδοχής.
Θα μπορούσε να είναι πολύ χειρότερα.
Τα τσιμεντένια σιλό στο παρασκήνιο είναι σήμα κατατεθέν του σταθμού της Λευκοθέας.
Πράγματι, το ένα φορείο του έχει εκτροχιαστεί.
Στις πίσω γραμμές της Λευκοθέας βρίσκεται παρατημένη η υπ' αριθμόν 742.413 Δ/H κατασκευής ČKD. Οι συγκεκριμένες μηχανές χρησιμοποιήθηκαν για την ανακαίνιση της γραμμής και έπειτα εγκαταλείφθηκαν από τον εργολάβο μαζί με λοιπά μηχανήματα και βαγόνια.
Η προσέγγιση της μηχανής είναι μάλλον δύσκολη.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή