Ο οδοντωτός μπορεί να έκλεισε τα 120 χρόνια λειτουργίας του στις 10 Μαρτίου, όμως οι εορταστικές εκδηλώσεις λαμβάνουν χώρα στις 5 Νοεμβρίου. Τα προεόρτια έχουν αρχίσει απο πολύ νωρίς το πρωί στο Διακοφτό!
Καλημέρα λοιπόν!
Η ατμάμαξα ΔΚ 8003 ακινητεί ως στατικό έκθεμα.
Η αποθήκη του σταθμού έχει μετατραπεί σε μικρό μουσείο. Η ανακαίνιση εντός και εκτός είναι πολύ πετυχημένη!
Απο το πιεστήριο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο...
Η αναχώρηση του έκτακτου συρμού για τα Καλάβρυτα έχει προγραμματιστεί για τις 11.25. Ο χρόνος παραείναι αρκετός για περιπλάνηση στους χώρους γύρω απο το σταθμό, όπου τα "ευρήματα" είναι άφθονα.
Στο τέλος της γραμμής των 0.75 εκατοστών αναπαύονται δύο οχήματα Decauville.
Είναι άραγε το τέλος τους άδοξο;
Ναι, σίγουρα είναι...
Ακόμα πιο πίσω βρίσκονται περιφραγμένες τρεις ατμάμαξες που δεν είχαν την τύχη της ΔΚ 8001.. Για αυτές δεν θα υπάρξουν φωτογραφικά φλας και λάμψη σήμερα...
Σε πρώτο πλάνο η ΔΚ 8002
Τα χειριστήρια του "πίσω" οχήματος είναι ανέπαφα!
Το υπηρεσιακό αυτό κτήριο είναι το μόνο που έχει μείνει μαζί με την αποθήκη απο τις παλιές εγκαταστάσεις του σταθμού του Διακοφτού.
Τα "μπροστά" χειριστήρια μαζεύουν σκόνη και αράχνες
En face
Σενάριο: Δεν έχετε βρεθεί ποτέ ξανά στο Διακοφτό και κάποιος σας φέρνει ακριβώς στην ίδια θέση που τράβηξα αυτή τη φωτογραφία και σας λέει «Εδώ κάποτε υπήρχαν τρένα και γραμμές». Θα τον πιστεύατε;
Σήμερα έχει απεργία και το μετρό θα παραμείνει κλειστό για το κοινό.
Διακοπτό και απο πίσω Χελμός
Το Διακοφτό θυμίζει τους Αγίους Αναργύρους του 2010...
Ο διάδρομος της μελλοντικής διπλής γραμμής.
Αν θυμάμαι καλά είχα εκφράσει την αισθητική αντίθεση μου με το έργο της υπογειοποίησης της γραμμής στο Διακοφτό το Δεκέμβριο του 2012. Δεν αναθεωρώ τις απόψεις μου, αν και παραδέχομαι πως απο κοντά έχει ένα κάποιο ενδιαφέρον.
Πανοραμική άποψη του υπόγειου σταθμού.
Δεν υπάρχει κάποιος ή κάτι που να με εμποδίζει να κατέβω τη σκάλα.
Μέσα στο σταθμό - ω πρωτοτυπία! - έχει κλαπεί ό,τι γίνεται να κλαπεί. Μόνο μια πυροσβεστική φωλιά παραμένει ανέπαφη. Ελπίζω να μην έχουν την ίδια τύχη και οι υπόλοιποι σταθμοί της ΣΓΥΤ όσο περιμένουν να στρωθεί γραμμή.
Είναι άραγε καθαρά ελληνικό φαινόμενο ένα έργο ετοιμοπαράδοτο να παρουσιάζει κακοτεχνίες; Φαντάζομαι πως όχι, αλλά η συχνότητα του φαινομένου μάλλον είναι υψηλότερη στη χώρα μας. Θυμίζω πως το έργο είναι μόλις... 2 χρονών!
Δεν κινείται
Στο διάστημα της αναμονής για το τρένο πραγματοποιείται μια σύντομη επίσκεψη στο μηχανοστάσιο του Διακοφτού. Το πολύ φιλικό προσωπικό δίνει ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες και εξηγεί τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα τόσο το μηχανοστάσιο όσο και η λειτουργία του Οδοντωντού. Τα βασικότερα πρόβληματα είναι η έλλειψη προσωπικού και ανταλλακτικών.
Η παλιά φρουρά της γραμμής Δ-Κ τώρα αναπαύεται κάτω απο τα πλατάνια του μηχανοστασίου. Σημειωτέον πως καμία απο τις εικονιζόμενες αυτοκινητάμαξες δεν είναι σε λειτουργική κατάσταση.
(φωτο)
Χωρίς φορεία. Το μόνο Stadler που δε κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή.
Με κόντρα τον ήλιο
Σαν μινιατούρες μέσα σε δάσος.
Το μηχανοστάσιο του Διακοφτού μέχρι πρόσφατα ήταν απο τα πιο καθαρά απο άποψης grafitti στην Ελλάδα...
Σε λίγο τα δύο Stadler θα βγουν απο το μηχανοστάσιο για προθέρμανση, πριν συνδεθούν μεταξύ τους και αναχωρήσουν για τα Καλάβρυτα.
Έξοδος και σταύθμεση.
Υπο σκιάν
Το κλειδί κρατάει συντροφιά στο Decauville
Λεπτομέρεια απο το μηχάνημα ανύψωσης
H γραμμή που οδηγεί στο μικρό "βοηθητικό" χώρο του μηχανοστασίου
Άποψη του σταθμού απο την έξοδο του μηχανοστασίου
Στάση πριν το κλειδί
Το εσωτερικό του μηχανοστασίου. Η οροφή έχει κάποιες απώλειες...
Ο βοηθητικός χώρος. Εδώ βρίσκεται ένα βαγόνι και τα φορεία του Stadler που βρίσκεται ακριβώς απ έξω. Σκέφτηκα να φωτογραφίσω λεπτομέρειες απο το μηχανισμό οδόντωσης, όμως δύο τεχνίτες ήταν απασχολημένοι με επισκευές σε αυτά και σκέφτηκα πως θα ήταν καλό να μη τους ενοχλήσω.
Έρχεται χειμώνας...
Συλλογή απο πόρτες!
Πλάκωσε κόσμος!
Φεύγοντας...
Since 1886
Η ώρα έχει περάσει. Ο κόσμος έχει ήδη μαζευτεί και είναι πρωτόγνωρα πολύς! Οι τηλεοπτικές κάμερες της ΕΡΤ και άλλων τοπικών σταθμών έχουν δώσει το παρόν. Πολλοί είναι και οι προσκεκλημένοι απο τους τοπικούς φορείς, ενώ δε λείπει και η ηγεσία του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μακάρι να υπήρχε τέτοια κινητοποίηση για το σιδηρόδρομο εκτός απο γιορτές και επετείους και τον υπόλοιπο καιρό.
Το κλίμα είναι γιορτινό, ο καιρός είναι εξαιρετικός! Τι άλλο θέλουμε;
Έτοιμοι για ανάβαση!!!
(Συνεχίζεται...)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου