Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2019

Τραμ στον Πειραιά: Οι πρώτες μέρες

     Οι παλιότεροι ακόλουθοι του blog λογικά θα θυμούνται την τακτική ενημέρωση που γινόταν κατά τους χειμερινούς μήνες του 2014 όταν τα έργα του τραμ εντός του Πειραιά είχαν μόλις ξεκινήσει. Η ενημέρωση τελικά σταμάτησε έπειτα από μερικούς μήνες, όμως πεντέμισι χρόνια μετά ήρθε η ώρα να αφιερώσω ξανά ,τιμής ένεκεν, λίγο χρόνο στο τραμ.
     Διανύουμε την δεύτερη εβδομάδα που τα τραμ πραγματοποιούν καθημερινά δοκιμαστικά δρομολόγια στον Πειραιά. Η βροχή έχει σταματήσει εδώ και ώρα και αποφασίζω να φωτογραφίσω μερικά τραμ στο τμήμα μεταξύ του σταδίου Καραΐσκάκη και της Αλιπέδου, όπου οι γραμμές του τραμ βρίσκονται παράλληλα με αυτές του ηλεκτρικού. Δύο σε ένα λοιπόν.


Η μέρα ξεκινάει με διασταύρωση ενός συρμού Siemens 8ης παραλαβής του ΗΣΑΠ και ενός τραμ λίγο μετά το ΣΕΦ!


Ο συρμός του τραμ ανέρχεται, ο δε συρμός του ΗΣΑΠ κατέρχεται.


Διέλευση με ικανοποιητική ταχύτητα.


Κατευθύνομαι προς την δεύτερη πεζογέφυρα, όταν από πίσω μου ακούω το βραχνό καμπανάκι ενός τραμ που με έχει πιάσει στον ύπνο και διέρχεται με σχετικά χαμηλή ταχύτητα από δίπλα μου.


Μπορεί στις προμετωπίδες να αναγράφεται ως τελικός προορισμό η Αγία Τριάδα, όμως αυτό δεν ισχύει. Καθ' όλη την διάρκεια των δοκιμών τα τραμ θα διέρχονται από τις νέες στάσεις χωρίς να σταθμεύουν σε αυτές.


Οι νέες στάσεις του τραμ διαφέρουν αρκετά σε σχέση με τις αρχικές που είχαν κατασκευαστεί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.


Τα σύννεφα πλησιάζουν.


Θα είχε πολύ ενδιαφέρον αν πετύχαινα μια διασταύρωση των δύο μέσων στο σημείο αυτό.


Ο σεισμός του περασμένου Ιουλίου έχει αφήσει τα σημάδια του και στον Πειραιά.


Στο βάθος του ορίζοντα διακρίνεται ένα τραμ και το zoom της κάμερας του κινητού μου καταφέρνει μετά από πολλές λήψεις και αρκετό ζόρισμα να βγάλει μια σχετικά αξιοπρεπή φωτογραφία. 


Πιο κοντά.


Πριν την πεζογέφυρα.

Όσο το τραμ περνάει από κάτω μου ετοιμάζομαι να το φωτογραφίσω πριν αυτό στρίψει και ανηφορίσει την Γρηγορίου Λαμπράκη. Όσο όμως ετοιμάζομαι η γέφυρα δονείται και γυρίζω για να δω έναν συρμό 8ης παραλαβής να κατεβαίνει προς τον Πειραιά...


...εγκαταλείπω άμεσα την φωτογράφιση του τραμ και στρέφομαι προς το κατερχόμενο τρένο το οποίο και προλαβαίνω να φωτογραφίσω στα γρήγορα. Το τρένο προσπερνάει την πεζογέφυρα και αυτό σημαίνει μόνο ένα πράγμα...


... η διασταύρωση που ευχήθηκα θα πραγματοποιηθεί και μάλιστα θα είναι ανισόπεδη!


Δεν έχει περάσει πάνω από ένα λεπτό από την προηγούμενη λήψη όταν ένας συρμός 8ης παραλαβής ανηφορίζει προς το Νέο Φάληρο. Μετά από πολύ καιρό σήμερα δεν προλαβαίνω να φωτογραφίζω!


Μπορεί να μην ασχολούμαι συχνά μαζί του, όμως το δίκτυο του ΗΣΑΠ είναι κατά την γνώμη μου ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αστικά δίκτυα. Αν μάλιστα δεν παρουσίαζε την εγκατάλειψη που παρουσιάζει, ίσως να αφιέρωνα περισσότερο φωτογραφικό χρόνο σε αυτό.


Με κόντρα ήλιο.

Αποφασίζω να μην προχωρήσω άλλο και να επιστρέψω προς την Τζαβέλα. Η φωτογράφιση όμως δεν έχει τελειώσει ακόμα.


Ενώ διασχίζω την πεζογέφυρα πετυχαίνω ένα ακόμα τραμ που επιστρέφει από τον Πειραιά.


Γενική άποψη.


Ενώ φωτογραφίζω το τραμ, ένας ακόμα συρμός του ΗΣΑΠ με πιάνει στον ύπνο. Είπαμε, σήμερα δεν προλαβαίνω!


Ο συρμός, 11ης παραλαβής αυτή την φορά, κατηφορίζει προς το λιμάνι.

Είμαι έτοιμος να αποχωρήσω, όμως μια σκέψη μου περνάει απ΄το μυαλό. Η πεζογέφυρα βρίσκεται σχεδόν στο ίδιο ύψος με τον δρόμο. Τι θα βγει άραγε αν τραβήξω από την γωνία αυτής της πεζογέφυρας μερικές φωτογραφίες;


Δεν περνάει περισσότερο από ένα λεπτό, όταν στο βάθος εμφανίζεται ένα τραμ που μόλις έχει αφήσει πίσω του την στάση « Καραΐσκάκη» και ανηφορίζει την Μικράς Ασίας. Την ίδια ώρα από κάτω το τραμ που είδαμε πριν από λίγο περνάει πάνω από το κλειδί του ΣΕΦ.


Με τα χέρια τεντωμένα στον αέρα και τον κίνδυνο να πέσει το κινητό στο κενό, καταφέρνω να τραβήξω αυτή την φωτογραφία.


Με μπόλικα σύννεφα.


Το τραμ έχει βγάλει την ανηφόρα...


... και τώρα αρχίζει ο κατήφορος.


Τριπλή διασταύρωση στο βάθος!


Η συχνότητα των δρομολογίων στο τμήμα αυτό ήταν αρκετά ικανοποιητική σήμερα. Αυτό ωστόσο δεν αρκεί από μόνο του να αποσυμφορήσει τα ασφυκτικά γεμάτα τρένα βορείως του Θησείου. Τα εμβόλιμα δρομολόγια είναι ζωτικής σημασίας για τα αστικά και προαστιακά δίκτυα, αλλά δυστυχώς φαίνεται πως στην Ελλάδα το άνωθι αίτημα είναι ασύλληπτο για τις εταιρίες διαχείρισης είτε αυτές λέγονται ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είτε ΣΤΑΣΥ...


Η τελευταία για σήμερα. Μπορεί το πρόγραμμα να ήταν κάπως διαφορετικό από τα συνηθισμένα, αλλά άξιζε τον κόπο! Ποιος ξέρει, ίσως κάποια στιγμή μάλιστα να επαναληφθεί!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου